找了這首歌很久
在廣播下聽到的
只記得歌詞:I'm okay ………………
當下回家搜尋
只找到 Atomic Kitten-It's Ok
這首歌是 Lene Marlin 琳恩瑪蓮 的
可能大家會覺得耳熟
因為還有中文版
收錄在千金百分百的電視原聲帶中
中文版是由江美琪唱的
歌名是:I'm Okay 謝謝

------------------------以上是歌曲介紹
                         以下是歌詞

 

 



Have you ever felt some kind of emptiness inside
妳是否曾經在心裡感到空虛
You will never measure up, to those people you
妳永遠搞不清楚別人眼中的妳
Must be strong, can't show them that you're weak
請堅強,別再別人面前表現妳的脆弱
Have you ever told someone something
妳是否曾對別人說謊
That's far from the truth
避免別人知道事實
Let them know that you're okay
為了讓別人覺得妳沒事
Just to make them stop
只為了停止他們
All the wondering, and questions they may have
所有的疑惑、問題

 

 

 



I'm okay, I really am now
我很好,我現在真的很好
Just needed some time, to figure things out
只是需要些時間,去理解一些事情
Not telling lies, I'll be honest with you
我沒有騙妳,對你我一向誠實
Still we don't know what's yet to come
只是我們並不知道未來的發展

 

 

 



Have you ever seen your face,
妳是否曾經看著自己的臉
In a mirror there's a smile
那出現在鏡子裡的笑容
But inside you're just a mess,
但妳的內心卻是一團混亂
You feel far from good
妳感到不安
Need to hide, 'cos they'd never understand
妳想躲起來,因為他們永遠不會懂的
Have you ever had this wish, of being
妳是不是有這麼想過
Somewhere else
想逃到別的地方
To let go of your disguise, all your worries too
卸下妳的偽裝吧,還有妳所有的害怕
And from that moment, then you see things clear
在那一刻,妳會看清所有的事情的

 

 

 

 


Are you waiting for the day
妳是不是在等著那一天
when your pain will disappear
當痛苦都消失
when you know that it's not true
當妳知道所有的一切都是虛假
what they say about you
他們是怎麼說妳的
you could not care less about the things
妳一點也不在乎
surrounding you
週遭的事情
ignoring all the voices from the walls
忽視那些牆壁傳來的聲音

 

 

 

自己翻譯+參考網路
在來看看中文版的歌詞
嘖嘖
姚謙真的很厲害

 

像個黑白的世界 很空虛的感覺
我怕作不到別人 期待的境界
故作堅強 敷衍去面對

於是善意的謊言 來解釋了眼前
給別人恰好安慰 躲開了關心
和他們可能 猜想中的臉

I'm O.K. 謝謝你的關切 給我時間我會復原
希望明天 自信都沒改變 在不確定的人間

鏡子中自己的臉 作出微笑的弧線
掩飾不住心裡面 想哭的包圍
無處可躲 一圈又一圈
轉載來自

莫名有一個心願 逃開這一切
奔向世界的邊緣 不用偽裝表面
也許我思維 更清晰一點

I'm O.K. 謝謝你的關切 給我時間我會復原
希望明天 自信都沒改變 在不確定的人間

我還是相信直覺 受傷是一份學費 為了下一個機會
我想幸福滋味 沾著眼淚的鹹味
因此才能對照 釀出釀出其中的甘美

arrow
arrow
    全站熱搜

    saxdiz 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()